Mijn goede voornemens voor 2016

De maand januari staat algemeen bekend als de maand met de goede voornemens. Daar blijft het bij de meeste mensen dan ook bij! We zijn vaak nog geen maand verder of we zijn al terug vergeten wat we onszelf voor genomen hadden voor dat jaar. Ook ik was zo maar daar wil ik in 2016 verandering inbrengen, laat we ervoor gaan!
Wat zijn nu mijn voornemens voor 2016?
Lees gerust verder dan kom je het allemaal te weten.

2016

Wat kilo’s afvallen
Mijn gewicht is iets waar ik zeker niet trots op ben en waar ik dus ook heel graag wat wil aan veranderen. Het zat altijd al in mijn achterhoofd om te vermager maar ik had nog nooit volledig de knop omgedraaid. Dat was ook altijd mijn grote probleem, ik deed het nooit echt voor mezelf. Nu komt daar verandering in want ik ben het waard om me goed in mijn vel te voelen! 

Gezonder leven
Dit voornemen hangt samen met kilo’s afvallen maar daar komt ook nog bij dat ik meer wil bewegen, meer groenten en fruit eten en meer water drinken. Sommige dagen heb ik al moeite om 2 kleine glazen te drinken op een dag. Vanaf nu wil ik graag een liter en half water per dag drinken.

10389704_10204696545471291_7642799824067462664_n

Tijd nemen voor mezelf en mezelf voorop stellen.
Alles was goed om voor te nemen op mezelf bv. mijn vriend, mijn werk, vriendinnen, … maar ik schoof mezelf altijd maar weg. Dit ben ik vooral beginnen beseffen toen ik alleen ging wonen met mijn vriend, hij deed me dit inzien door me er iedere keer op te wijzen. Hiervoor ben ik hem echt dankbaar!
In 2016 wil ik dan ook tijd maken voor mezelf om dingen te doen die ikzelf leuk vind. Ook moet ik leren om eerst nadenken wat ik graag wil doen en of het al dan niet iets is dat ik wel echt zie zitten.

Luisteren naar mijn lichaam
Dit puntje heb ik vooral te danken aan de eindejaarsperiode van 2015. Ik zat van begin december niet optimaal in mijn vel. Mijn borst deed pijn, veel hoesten, steeds moe, keelpijn, … maar ik bleef doorgaan omdat ik niet wilde weg blijven van mijn werk en dat ik niet wou achterlopen met mijn huishouden. Daardoor lag ik aan het begin van de vakantie ziek in bed en nog weigerde ik naar de dokter te gaan tot mijn vriend en mijn mama er genoeg van hadden en me dwongen om naar de dokter te gaan. Daar kwam ik te weten dat ik een lichte longontsteking had, dit was wel een wake-up momentje. Hierna ging meteen naar de apotheker om mezelf te verzorgen. Zo’n dingen wil ik vanaf nu niet meer tegen komen.

Meer genieten van de kleine dingen in het leven
Dit deed ik al een beetje in 2015 want mijn vriend, Tom, is hier super goed in! Maar ik wil meer meepikken van die mooie momenten zodat ik meer kan genieten van het leven.

Genieten van ‘mijn gezinnetje’
Even voor de duidelijkheid: ik en Tom hebben nog geen kinderen maar ik aanzie mezelf, Tom, Felix (de poes) en ons hondje Myra als ‘ons gezinnetje’.
Graag zou ik wat meer tijd willen steken in dit puntje, vaak schoof ik onze tijd samen op zij om te werken voor school. Wel ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik nog steeds genoeg moet voorbereiden voor school maar ik wil een evenwicht vinden tussen mijn ‘gezinnetje’ en mijn werk.

ons Myra

Verdere stappen ondernemen in mijn relatie
Tom en ik zijn binnen enkele dagen 2 jaar samen en hiervan wonen we al een ruime 10 maand samen in een huurhuis. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we in een huurhuis blijven wonen dus zouden we graag in 2016 verder kijken om eventueel een huis te kopen.

Een beter slaapritme + meer relaxen
Graag zou ik me voornemen om tijdens de werkweek altijd te gaan slapen rond 22u 30 zodat ik zeker 7 à 8uur in mijn bedje lig. Dit heb ik zeker nodig want ik heb nauwelijks een nacht waarin ik volledig kan doorslapen zonder te moeten opstaan of wakker te liggen.
Tijdens het weekend wil ik graag af en toe een pauze inlassen om wat te relaxen en gewoon een filmpje of serie te kijken want ik doe dit echt wel graag.

De slaapkamer.jpg

Mijn gerief van het kleuter sorteren.
Zoals je kan lezen in over mezelf, ben ik een kleuterleidster. Misschien weet je dit of misschien niet maar een kleuterleidster heeft super veel spullen en daar blijven iedere keer maar dingen bijkomen. Ik ben reeds begonnen aan een systeem maar hier is er nog heel wat werk aan en dit zou ik dan ook graag zien evolueren dit jaar.

Mijn blog
Ik ben deze blog dit jaar pas gestart en ik zou hier echt graag voor willen gaan. Ik moet nog heel wat uitzoeken want ik heb nog niet zoveel ervaring in de blogwereld. Maar ‘al doende leert men’ wordt gezegd dan kan ik niet anders dan gewoon dingen uit te proberen.

Zo dit zijn mijn voornemens voor dit jaar en nu kan ik enkel maar zeggen dat ik er helemaal klaar voor ben om aan alles te werken. Ik hou jullie hierover zoveel mogelijk op de hoogte.

Liefs Eline

 

Geef een reactie

